2012. augusztus 18., szombat

New Yorki kalandjaim- 1. resz

New York City-ben vagyok! Elhiszitek?
En is csak nehezen. Elkepeszto izgalmasan indult az elmult par napom.
Augusztus 16 szerda este 10 ora. Jon egy e-mail, hogy nincs szallasom masnapra, azaz csutortokre.
Este 10 orakor. Thera a fonokom felhivta a hotelt, ahol kozoltek, hogy sajnos nem lehetseges, mert csak ferfiaknak fenntartott szobajuk van szabad. Nem volt mit tenni, neki alltam szallast keresni masnapra... :D
Furcsa, mert otthon valoszinuleg ketsegbe estem volna, de itt valamiert nem. A felelem legkisebb erzese sem volt bennem, hogy miert nem, azt nem tudom. Ejfel korul talaltam is szabad szobat egy hostelben, ami Brooklyn varosreszen van, de nem eppen a bizalom gerjeszto reszen. Sajnos 55-60 dollar volt egy ejszaka, igy TAX(ado)-val egyutt 190 dollart fizettem a 3 ejszakaert.
De nem baj, mert hetfo-kedden dolgoztam 2 plusz napot a taborban, es kaptam 120 dollart a ket napra, szoval, ha ugy vesszuk, megkerestem a szallas arat(nem egeszen, de majdnem). Aztan egy 5 oras busz ut utan(ami 65 dollar volt) megerkeztem New Yorkba.
A szallas cimet probaltam megkeresni, de sajnos nem volt rajta a terkepen. Egy ujsagosnal kertem segitseget. Gyorsan megtalaltam az utcat egy reszletesebb terkepen, igy tudtam melyik metroval kell mennem. Kicsit buszke voltam magamra, hogy a hostelt hipp-hopp megtalaltam, pedig terkepem sem volt, es elozo este idom sem volt megnezni tuzetesen, hogy hol is van a szallas.
Becsekkoltam, lepakoltam a holmijaimat egy apartmanba. A szallas kisse ijeszto helyen van, szinte csak fekete borueket latok az utcan. Szerencsere a lakok nem voltak ijeszto kinezetuek. Velem egykoru fiatalok, es a legtobben Europabol jottek. Gyorsan osszeismerkedtem  mindenkivel, bemutatkoztam, aztan visszaindultam a centrumba. Elso latnivalo a Rockefeller Center volt. Olyan magas  epuletekkel talalkoztam, hogy csak amultam. A nagy hosegben libaboros lettem, mert hihetetlen erzes volt, hogy a nagy Almaban vagyok. Par fenykep keszitese utan a 5th Avenue-n setalgattam, az uzleteket nezegettem, majd betertem egy hatalmas kozmetikai uzletbe, a Sephoraba, ahol szeles mosolyra huzodott a szam. A bolt tele volt noi vasarlokkal, akik mind sminkeltek magukat, kormuket festettek. Ezen felbuzdulva en is kifestettem a kormeimet. :D A tobb 100 fele koromlakk, es egyeb make up-ok csemegezese utan utam a Times Square-re vezetett. "Uristen", csak erre az egy szora tudtam gondoni. A libabor erzes megismetlodott, ha valaki nem tudna milyen is a Times Square, feltetlenul keressen ra google-ban, mert valami oruletes! Hatalmas epuletek, tele vilagito reklam feluletekkel, sok-sok EZER emberrel, es orult amerikai utcai dolgozokkal. Volt egy cowboy, aki egy szal also nadragban gitarozott :) De voltak nagy mesefigurak is. Az uzletekbol zudulnak ki es be az emberek, mindenhol tomeg.
Gyorsan bementem az M&M-s World-be is, ahol csak M&M-s jatekok, szuvenirek, ruhak, es cukorkak kaphatoak. Hihetetlen elmeny. Az ido 3\4 6 korul jart, sietnem kellett a Vasalo hazhoz (Flatron Building), mert Jenniferrel , a mexikoi lannyal talalkoztam. Ez a haz nagyon kulonleges, ugy nez ki, mint egy oriasi vasalo, ami egy Y keresztezodest kepez. Ket utca folyik egybe, es a vasalohaz a valaszto epulet. Majd kesobb fotokat toltok fel, hogy tudjatok milyen is.Szerencsere pontos voltam, es konnyen megtalaltuk egymast. Kicsit meglepodtem, mert Jennifer a borondjevel erkezett. Mint megtudtam, nincs szallasa New Yorkban, mert a baratja nem irta meg neki e-mailben, hogy hol fognak lakni a varosban, igy nem is talalkoztak. Erdekes sztori. De semmi baj, mert en felajanlottam az agyamat, amit szivesen megosztottam vele. Este 10 korul ertunk vissza a szallasra, a hostel fullon volt, igy az egy szemelyes agyamban ketten aludtunk. Vagy probaltunk volna, mert a nappaliban rengeteg ember beszelgetett, es nem eppen halkan.  Ejjel 2-kor meg mindeg nem csendesult a zaj, de valahogy csak elaludtam. AZtan reggel 5-kor arra keltem, hogy valaki kiabal, egy lany volt, aki epp akkor erkezett meg a bulibol. Na akkor kicsit merges lettem(de csak egy kicsit). Vegig gondoltam, hogy itt vagyok Brooklynban, nem eppen biztonsagos helyen, lefekves elott egy hatalmas csotannyal talalkozom , es meg az agyamat is megosztom az egyik baratommal. Raadasul meg fizetek is ezert kozel 60 dollart egy ejszakaert(12ezer ft), es nem hagynak aludni. Szoval talan megertitek miert voltam merges. Reggel ugy ebredtem, mint akit fejbe vertek. Iszonyu faradt voltam, a szemeim karikasak, es elmosodottak voltak. Ezen csak a napszemuveg segitett, amit egesz nap viseltem. :) De New Yorkban vagyunk, szoval nincs baj. Elso allomas a Szabadsag szobor volt. A Battery parkbol indulo hajok vittek az embereket a  kozeli kis szigetre. A ticket 17 dollar. Az arakat csak azert irom, hogy lassatok milyen gyorsan fogy az ember penze ebben a 10 millios varosban. :) A szobor nagyon klassz volt. Oszinte leszek, azt hittem nagyobb lesz a szobor(mivel Amerikaban minden nagyon nagy), es eletemben eloszor ereztem azt, hogy valamit nagyobbnak kepzeltem, mint amekkora. Kicsit rosszul is ereztem magam ezmiatt, hogy nem vagyok olyan elragadtatott a szobortol, mint amilyennek lennem kene. Szep volt, szep volt, de nem ez a kedvenc latvanyossagom. A Liberty Statue megtekintese , es  par fenykep keszitese utan visszaszalltunk a hajora, majd irany a WTC, azaz a World Trade Center Memorial helyszine. Furcsa latvany volt a tobb szaz meteres epuletek kozott egy nagyobb ures hely. A World Trade Center helye. Az uj epuletet mar elkezdtek epiteni, sot mar majdnem keszen is van. Nagyon szep, bar szerintem nem eppen lesz kellemes ott dolgozni, hiszen a helyszinen orokke ott marad a megtortent katasztrofa szelleme. Ezt kovetoen beultunk egy mexikoi etteremben, ahol VEGRE igazi etelt ehettem. Delutan 2 orakor ez volt az aznapi elso etkezesem, nagyon ehes voltam mar. Quesadillat ettem,ami kozel sem volt hasonlo, mint amilyet a taborban ettunk. :) Annal finomabb volt, sokkal! Boldog voltam, mert napok ota nem ettem rendes etelt, igy ez igazan jol esett, es draga sem volt. A fel oras ebed utan felsetaltunk a Wall streetre, ahol a brokerek hajtjak a penzt nap, mint nap. Itt is tomeg volt, de igazabol mindenhol, mert New York elegge popularis.
Delutan 4 ora korul atsetaltunk a Brooklyn Bridge-en, ahol rengeteg fotot keszitettunk. Kesobb mindenrol toltok fel kepet, de most erre nincs lehetosegem sajnos, ugyanis egy oriasi apple store-bol internetezem. :) Jo, mi? Teljesen ingyenes, es tobb 100 ember teszi ugyanezt itt korulottem.Azzal a kulonbseggel, hogy sokan vasarolnak is. A hidon megtett km-ek utan metrora szalltunk, es iraany a Times Square. Jennifer nem volt meg ott, igy latnia kellett. Esti fenyekben meg en sem lattam.
Mikor feljottunk a metro aluljarobol, nagy meglepetes volt a tomeg. Elozo napi latogatasom soran azt hittem , hogy tudom, mi az, hogy "tomeg", de ra kellett jonnom, hogy ilyet meg Magyarorszagon sem tapasztaltam. Az emberek, mint a heringek csorogtak le a jardakrol. A fotozkodas lehetetlen volt ugy, hogy valaki ne setaljon bele a kepbe. Az autok dudaltak, mert a gyalogosok fittyet hanyva a pirosra atsetaltak a zebran szuntelenul. 1-1 uzletbe valo betereskor perceket kellett varni, hogy az ajton atlehessen lepni. A szeles jardakon hely nem volt, csak jottek, es jottek az emberek. De ezek utan is azt mondhatom, hogy nagyon szeretem a tomeget. :) Tudom furan hangzik, de szeretem a sok embert. :)
Kiveve akkor, ha sorba kell allni egy hot-dogert. :) Ismetelten M&M-s World kovetkezett, illetve a Hershey Choclate boltot is megneztuk. Ez az egyik leghiresebb csoki marka Amerikaban. De hogy ne felejtsem el a legfontosabbat, hat mi is shoppingoltunk. Aeropostale nevu marka boltban oriasi learazas, oriasi valasztek, nehez volt megallni, hogy ne vegyek meg mindent, de a penztarcam igencsak segitsegemre volt ebben. :D
A gyonyoru uzletek, ruha kinalatok lattan azt kivantam, hogy barcsak erre az egy estere lenne 10 ezer dollarom. :D  Vegulis volt is, csak a 3 nulla maradt le hatulrol. :D Az ido ejfelt mutatott, mar az M&M-s bolt is zarni keszult. Hulla faradtan , labunkat nem erezve a metro aluljaroba tamolyogtunk, majd egy 1 oras (!)ut hazaig. Jenniferrel negyed 2-re erunk a hostelbe, ahol uj lakok voltak. Franciak, akikkel gyorsan elkezdtem beszelgetni. Magam is meglepodtem, hogy ugy szolitottam le oket, mintha ezer eve ismernem oket, DE azt gondolom ez a legjobb dontes, ha az ember biztonsagban szeretne erezni magat. Itt Amerikaban sokkal nyitottabb mindenki, gyorsan szoba elegyedsz mindenkivel, es ha segitsegre szorulsz, akkor kapsz is. Jennifer tudta hasznalni az egyik angol srac iphone-jat, pedig kb. 5 perce talakoztak. Mig en a metron ismerkedtem meg egy nagyon kedves csajszival, aki latta, hogy forgatom a terkepet, es ez jo ok volt arra, hogy beszelgetesbe kezdjunk. Amiert jo erzes nekem ez az egesz,az nem a batorsag miatt van, hanem azert, mert Jennifer sokkal jobban beszel angolul, mint en, megis en vagyok az, aki mindenkivel kontaktot teremt, es ez jo erzes. Bar kozel sem beszelek jol angolul, sot, mondhatni "shit" az englishem, de legalabb proba;lkozom, es azt hiszem ez jo dolog. :) 2 honappal ezelott ezt nem mertem volna. Persze volt, hogy a taborban kinevetett egy csaj, mert neme ertettem a kerdest, de csak arra gondoltam, hogy sebaj, o csak egy nyelvet beszel. En meg egyet es egy negyedet :)
A mai napon Jennifer kikoltozott a hostelbol, szerencses volt, titokban maradt, hogy a hostelben aludt, igy volt 2 nap ingyen szallasa. Ma a Central Parkban kezdtunk, majd megneztuk a Plaza Hotelt, ahol a Reszkessetek Betoroket jatszottak. Delutan atrepul Los Angelesbe egy baratjahoz, igy en most egyedul vagyok. De hihetetlenul elvezem. Most az apple uzletebol jelentkeztem, koszonom, hogy a Pure Usa, Pure Love csatornat valasztottatok! Legkozelebb a kovetkezo heten jelentkezem friss hirekkel, remelhetoleg fenykepekkel kiserve. Addig is Have nice day! Azaz, mindenkinek szep napot!
Sok puszi! Morgan Freeman pedig mindannyiotokat udvozol! ;-) (Bar nem talalkoztam vele, csak a hasonmasaval :D )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése