2012. augusztus 13., hétfő

The END - Utolso napok a taborban

Augusztus 10. Pentek
A nap ugy kezdodott, mint mindig. Reggeli 7 orakor, majd ebed, es este az utolso pizza keszites.
A nap kicsit szomoruan telt, mert az utolso napok voltak. 
Este vacsora utan az utolso tabortuzhoz siettunk,ami most nem a szabadban, hanem egy nagyobb hazban volt( Long House), ugyanis esett az eso. Tabortuz minden heten volt 1 x legalabb, ami kb. 1 oras volt. Ilyenkor mindenki osszegyult, es par perces programokkal szorakoztattak a taborozo gyerekek a nezokozonseget. Valaki enekelt, valaki viccet meselt, vagy volt olyan, hogy egy vicces jelenetet adtak elo paran, es kozos tanc-enek show is volt.  Ezen az esten megkertek minket(mindenkit) a vezetoseg, hogy ne hasznaljunk zseblampat, mert candlelight night lesz, azaz gyertyafeny est, valamint kertek mindenkit, hogy a gyertya feny melle mindenki legyen csendben. 
A tabortuz-es program vegeztevel mindenki kivonult a Long House-bol,-az eso szerencsere elallt,- es elindultunk az igazi tabortuz helyszinere. Az ut faklyakkal volt jelolve. 
Nekem fogalmam sem volt, megis milyen program var minket. Mentunk a sotetben, mindenki csendesen ballagott, betartva a silence-et, csak az avar ropogasa torte meg a csendet. A  helyszinre erve nagy meglepetes fogadott: 
Szulok alltak korbe a ragyogoan lobogo tuzet, es mindenki kezeben gyertya volt. Ahogy leultunk a padra, mi is kaptunk gyertyat. Az egyik taborvezeto elkezdett beszelni, megkoszonte a nyarat, illetve megemlekezett regebbi nyarakrol. Majd egy nagy jelentosegteljes kesrol meselt, ami nagyon sok evvel ezelott keszult, ne kerdezzetek miket mondott, mert magam is csak talalgatni tudok( fene vigye el az angol nyelvtudasom...). Aztan bejelentette, hogy ezen a nyaron ki volt a legjobb taborozo. Egy 14 ev koruli fiu kapta. 
A taborban a gyerekek 1-1 csoportban voltak. Egy consellour-re 3-4 gyerek jutott, szoval volt legalabb 15 csoport.Minden egyes csapatbol egy embert kiszolitottak a tuzhoz,es megkertek mondja el a legkedvesebb emleket, ami a kedvence volt ezen a nyaron. Miutan par mondatban elmondtak: "My favorite memorie was..." - egy fenyoagat dobtak a tuzre. A fenyoag hatasara a tuz megtaltosodott, es olyan gyonyoru szikrakat szort, amilyet rajzolni sem lehet. Mintha szentjanos bogarak repdestek volna ossze-vissza felfele az egbe. Aztan a kovetkezo gyerek mondta el kedvenc emleket,-fenyoag a tuzre, es ismet felcsillant az eg. Gyonyoru latvany volt, es nagyon megindito! Azt hiszem az erzelemeim a tetofokra hagtak, nehezen birtam konnyek nelkul. Csak ultem, hallgattam a tuz ropogasat, ereztem a kb.150 ember ahitatat, ahogy ok is aterzik ennek az ejszakanak a lenyet. Vegul az erdobol elkezdtek  korulottunk felolvasni a taborozok nevet kis szunetekkel. Aki hallotta a nevet, az a consellorjehez fordult gyertyalangert. Igy lett lassan mindenki kezeben fenyesseg. Ez a pillanat csak meg jobban elszoritotta a szivemet, es egyszeriben nagyon szomoru lettem. 7 het volt a menyorszagban, es most csak ugy vege.... Higyjetek el  tenyleg nem egyszeru. Annyi csodalatos dolog tortent, es most vege.
Az utolso meggyulladt gyertyalang utan elindultunk a tohoz. A taborban sotet volt, csak a langok mutattak az utat. A parton allva lattam, hogy mindenki masik iranyba ment, ugyanis a tavat korulvevo osszes stegen alltak, igy veve korbe a tavat. Gyonyoru volt, ahogy a halovany feny tukrozodott a vizen. Siri csend volt. Alltunk, es senki nem szolt semmit. Szamomra ez hihetetlen, hogy 100-150 ember nemasagban bucsuzik a nyartol, a tabortol. Szemben levo stegen egyszer csak latom, hogy egy ego faklya repul a toba. Ijjal lottek ki, ami aztan a vizben landolt. Kozben skot dudan jatszott az egyik felnott, ami megadta a szomoru hangulatot meg jobban az estenek. A nyilak kilovese utan sorban mindenki elfujta a gyertyajat. Az ej feketesegeben mindenki csendben haladt vissza a szallasara, es a szobakban is csend honolt. A vezetok meg a bucsu beszednel elmondtak, hogy kernek mindenkit masnap reggelig maradjanak csendben. Betartottuk. Jeniferrel mi is csak setaltunk neman, neha egymas szemebe nezve. Ez az este isznyuan fajt nekem, nagyon megindito volt. Ahogy visszaertem a szobamba, csak alltam percekig az ajtoban, es neztem, ahogyan lassan a faklyakat is kioltja valaki, kozben pedig sirt a szivem. 
Alltam, es alltam, homalyos tekintetem a sotetsegbe meredt, es egyszer csak elkezdett sirni az eg is. 
Eleredt az eso....


Augusztus 11. Szombat

Elozo ejszaka nehezen aludtam el, zakatoltak a gondolataim. A boldogsag es a szomorusag egyuttveve kergetozott bennem, ami erdekes erzes volt. UTOLSO reggeli 7 oras keles. Irany a konyha, az utolso reggeli keszitese. Mar nem sok etelunk maradt, igy az osszes maradek gyumolcsot, joghurtot, etelt talalasra kinaltunk. A reggeli utan sorban erkeztek a szulok, akik elozo este valahol a kozelben aludtak hotelekben, vagy apartmanokban. Ahogy lattam a sok taborozo gyereket a csomagjaikkal beoakolni az autokba, majd tavozni... Na ezt aztan tenyleg nem kivanom senkinek! A konnyeim ugy megindultak, mint az elozo esti egszakadas. A konny indulasbol zokogas lett, de amolyan igazi, fajo siras volt. Kertem egy kis szunetet a fonokomtol, es probaltam osszeszedni magam. Probaltam a jo oldalat nezni a nyarnak, hogy szerencses vagyok, amit tudk, csak nagyon nehez elengedni azt, ami jo! Egyedul voltam magyar a taborban, es most mindenki, akit szeretek, elmegy. Elmennek a consellorok, elmegy Jennifer, elmegy haza a konyhai csapat is. Csak en maradok meg itt par napot, hogy aztan kesobb New Yorkban talalkozzak az utitarsaimmal.
A nap nem volt tul vidam, de szerencsere osszeszedtem magam, es Anyukamtol kapott ujsagokkal foglaltam le a gondolataimat(meg akkor is, ha korantsem erdekelt, hogy Hajdu Peter Cipruson nyaralt, vagy hogy Keresztes Ildiko valasat kimondtak). Gondolhatjatok mennyire erdekelt?! :)
Na de, hogy ne legyen ez a bejegyzes extra szomoru, most kovetkezik a vidam resze!!!!! :)
Mit vidam? Elkepesztoen fantasztikus resze!
Ez Amerika, az erzelmek hullamvasuta. Amennyire szomoru reggelem volt, annyira megaklassz, es boldog estem, felejthetetlen ejszakam!
A taborozok elmentek, ebednel mar csak a dolgozok maradtak. Vadasztal volt, mindenki azt evett,amit talalt, mi nekunk mar nem kellett foznunk. Delutan 5-kor David Leach hazaba volt hivatalos az egesz 'stab' :) A haza a taborban volt, a to egyik oldalan. A kertben rengeteg etel, es ital volt, grillen sutott steak, es lazac. Egy kisebb korben ultunk le, majd beszelgetni kezdtunk.







A finomsagok utan erkezett a desszert, hatalmas torta, es sok fajta gyumolccsel ellatott sutik voltak az asztalon. A jollakottsag utan a haz tulso oldalan egy jatekot jatszottunk. 2 kor volt, az egyik kor az egyik iranyba ment, a masik kor a masikba. Mindnekinek volt parja, mikor a jatekvezeto szolt, hogy most, akkor mindenki megkereste a parjat, es a nyakaba ugrott. Annak, akinek utolsonak sikerult a masik nyakaba ugrania, kiesett. Ez igy ment, mig el nem fogytak az emberek. Nagyon vicces volt, foleg, hogy valaki tobb sort is ivott, igy a nyakba ugras utan elvesztve az egyensulyat-elesett. :)
Lassan 9 ora lett, az emberek elkezdtek szalingozni. Mi is mentunk Jenniferrel, majd a tabor masik vegen levo Camp Trail nevu hazba mentunk, ahol hatalmas party volt. Mar jocskan ittas volt mindenki, a zene hangosan duborgott. En csak ket limonades italt ittam, ami 5%-os alkohol tartalmu volt. Aztan elvegyultem a tomegben. A hangulat nagyon jo volt,-gondolom a sok pianak koszonhetoen,ami 600 dolcsiba kerult... A tarsasag dobta ossze ra a penzt. Mikor ezt meghallottam, nem hittem a fulemnek. 600 dollar(tobb, mint 120 ezer ft) CSAK alkoholra, nem semmi. De hat ez Amerika :)
Az est folyaman sok ember tavozni keszult, en meg persze mentem a tomeggel. A kozeli steghez siettek, es a sok ittas fiatal vetkozni kezdett.... What a f***? Kerdeztem?! Meztelenre vetkozott mindenki(en nem, mert csak tatott szajjal bamultam),es elkezdtek a vizbe ugralni. 
Nem hittem a szememnek, de hogy ne maradjak ki a jobol, ruhastol en is a vizbe ugrottam. Kezdtem ketelkedni abban, hogy az ital, amit ittam, csak 5%-os volt!? Vagy en vagyok ennyire gyenge? Mindenestre jol lehutottem a vizben magam, aztan persze utana ugy fekudtem a ram tapadt vizes nadragomban a parton, mint akit fel holtra vertek. Nem tudtam eldonteni, hogy normalis vagyok-e , vagy sem, mindenesetre ezt is kiprobaltam. Ahogy fekudtem a stegen, csak hallom: Who is that? :D Na szep, itt is bemutatkoztam. Aztan lassan feltantorogtam, majd visszamentem a tarsasagba, ahol elkezdtem tancolni. Nem kellett sok loket, jottek a tobbiek is. Paran mosolyogtak, paran pedig a fejuket fogtak. Persze nem tolem, hanem az italtol! :D
Es ime par foto az  orult amerikai ejszakarol, ami felejthetetlenne tette meg jobban ezt a nyarat!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése