2012. július 30., hétfő

Niagara Falls

2012. Julius 29, vasarnap

A Niagara vizesesnel jartam! Hihetetlen! :) Teljesult egy alom, amit 4 hete terveztem! Mar-mar olykor nagyon el voltam keseredve, mert nem volt egyszeru osszehozni, de nem adtam fel! Mar  a vege fele nem is maga a vizeses volt,ami hajtott, hanem a siker elmenye, hogy megcsinaltam! Egyedul! :)
Nem egyszeru Amerikaban kocsit berelni, ugy, hogy a legkozelebbi lehetoseg tolem 1 oranyi utra van. Es vasarnap, amikor minden auto kolcsonzo zarva van, nekem meg csak 1 szabadnapom van, Jennifernek meg csak a vasarnap jo(nekem rugalmasabb), na akkor igazan nehez osszehozni a kirandulast. DEEEEE, sikeruuult!
Es en annyira boldog vagyok!
Vasarnap reggel 5-kor indultunk, Chelsie (Lisa lanya), Jennifer, es en. Az ut 4 ora hosszu volt, de mivel  sokszor megalltunk pihenni, igy delelott 10 ora utan ertunk Niagara vizeseshez.
A vizeses 2 fo reszbol all: 
-American Falls (amerikai zuhatag)
-Horseshoe (patko)
Percenkent 168 000 kobmeter viz zudul le a Niagara folyoba.

Szoval, a fonokom volt olyan rendes, hogy odaadta az autojat nekunk 1 napra. Nem kellett fizetni erte. Csak annyi, hogy Lisa lanya vezetett. Es Lisa meg annyira kedves volt, hogy nem engedte kifizetni a benzint. Szoval mikor mar vegkepp elkeseredtem attol, hogy nem jon ossze Niagara, pedig elterveztem, hat megvalosult. Es jobban, mint remeltem volna! Szoval never give up! :)
Megerkezesunkkor a parkolas utan ugy siettem, mint akit uldoznek. Az izgatottsagtol nem birtam mar varni! Nemelyik amerikai olyan lassan haladt elottem, hogy  muszaj volt mindenkit leeloznom. Eloszor egy nagy epuletbe mentunk, ahol mindenki elment a toilettre, aztan utana az informazios pultnal erdeklodtunk a hajokazasi lehetosegrol. Egy no,aki nagyon ramenos volt, ajanlott nekunk egy 3,5 oras turat, ami 60 dollarba(tobb, mint 12ezer ft-ba kerult) volna, de mi nemet mondtunk, mert osszesen volt ennyi idonk. Aztan ahogy tovabb mentunk a Niagara vizeseshez, felbukkantak az olcsobb lehetosegek a visitor centerben. Igy esett a valasztasunk egy 15 dollaros hajokazasra, meg egy 10 dolcsis setara a Niagara vizesessel szemkozt felepitett rampakon.
Kaptunk szep kis szandalt, hogy ne legyen vizes senkinek se a cipoje, es neki vagtunk.

Innen mar csak fel ora volt az ut



  Az elso foto, a Szabadsag szobor miniatur valtozataval! 
Osszeoltoztunk!


 Welcome tabla a parkoloban


 Az elso latvany a vizesesre, ami fogadott.
Libaboros voltam a forro napsutesben...


Elottem a jovo, mogottem a Niagara :)


American Falls


Szivarvany, amiben kesobb setaltunk is! hihetetlen, de igaz! :)
Szemkozt pedig Kanadat lathatjatok!

Tobb, mint 100 fenykepet keszitettem :)


Meg mindig rainbow(szivarvany) :)
Az elso turank ott kezdodott, ahol a sarga kabatos emberkeket latjatok.


A jegyvetel utan ilyen cuki kis szandalt kapott mindenki, amit aztan megtarthattal


Orultkodes a vicces szandalban


A sarga eso kabat, ami  "majdnem" megved a vizesestol :)
Itt epp Chelsie viccelodik


Rendesen kaptuk hatulrol a vizet, ami kimondottan uditoen hatott, ugyanis en "okos" hosszu nadragba mentem, es ramizzadt a nadrag. A vizeses olykor tenyleg a nyakunkba zudult, es szegeny fenykepezogep is kapott jo par dl-rel. Biztam benne, hogy tuleli ezt a kalandot a gepem, es valamennyire vizallo! A nadragom combkozepig vizes lett, ami igazan nem volt gond, a hajam is olyan volt, mintha strandon lettem volna, se ez is elmeny volt. Olykor ha feltamadt a szel,es ez altal a szemembe szoko hullamok, eldugtam villamgyorsan a fenykepezogepet, es nevetve, meg sikongatva elveztuk,ahogy arcunkba csapodik a NIAGARA vizeses! Folyamatosan mondogattam ezt a ket szot, mert annyira hihetetlen volt, amit annyiszor lattam mar tv-ben, konyvben, interneten, fotokon. Es most valosagga valik a ket szemem elott! Elkepeszto! Mikor valahol olvastam a vizesesrol, nem volt olyan nagy szam, mert ugye tavoli eletkepnek mutatkozott,es persze nyugtaztam, hogy jajj de szep, meg milyen nagy,de az ember eli tovabb az eletet. DE MOST? Most valosagga valtozott, es egyszeruen lenyugozott a latvany! Hogy kepes a termeszet ennyire gyonyoru dolgot alkotni? Libaboros voltam sokszor,es termeszetesen nagyon boldog, hogy itt lehetek! Azt hiszem, ezt mindenkinek latnia kell, mert  fantasztikusan szep! A hatalmas vizeses felett mindig paras a levego, es folyamatosan jatszadozik egy szivarvany, amiben setaltunk is, mikor a sarga esokabatos (hurrican)turan vettunk reszt. Ahogy neztem a szivarvanyt, ami ott volt elottem, olyan volt, mint egy 3 dimenzios rajz. Furcsa erzes volt, es felejthetetlen. 


Aztan a nagy melegben megszomjaztunk, es kinyitottuk a szankat, hogy egy kis friss vizhez jussunk! A Niagara ize hasonlo, mint a Szentkiralyi asvanyvize :) Persze csak viccelek! Finom volt, es tiszta :)
2 orult ember a foton, amint a nagy zuhatagban tatja a szajat :D


Szemben a kanadai oldal :)



Jenniferrel utban Kanada fele! :)


Chelsievel nagyon orultunk 
Ez az Observation deck nevu torony tetejen keszult, ahol nagyon szep kilatas nyilt a ket vizesesre.

 Rainbow bridge, ahol gyalog, es autoval is at lehetett menni a canadai oldalra.


 A hajorol :)

Video nektek :)




 A Rainbow Bridge-rol fenykepezve, mikor setaltam at Jenniferrel Canadaba. A "hatarnal" odaadtuk az utlevelunket, ahol kertek a vizumot is, amit Jennifer a kocsiban hagyott... Nem engedtek at anelkul, igy egyedul mentem at egy masik orszagba. Nagyon izgi volt a tudat, hogy egyedul vagyok, eletemben eloszor Kanadaban. Gyorsan megneztem az utlevelemben a pecsetet, hogy tenyleg igaz-e, vagy csak almodom?! Benne volt! :) Sok idom nem volt, csak 1 oram, mert vissza kellett mennunk  Old Forge-ba, az ut 4 oras, megallokkal 5 ora, igy delutan 3kor muszaj volt elindulnunk. Csinaltam par fenykepet, nezegettem a szuvenir boltokat, es fogadtam a dicsereteket, mert nagyon sokan mosolyogva megjegyeztek, hogy szep felsom van! :) Vicces volt, mert mar az elejetol szamoltuk, igy a 4 ora tartozkodas alatt osszesen 10-en dicsertek meg a felsomet. Fiuk, lanyok vegyesen. A legszebb az egeszben, hogy ez a felso Angliabol van, amit Tesomtol kaptam. Mikor kijottem Usaba, meg indulas elott elkuldte nekem postan. Egy penteki napon mikor utaztam Bp-re delutan 2 orakor meg nem erkezett meg a felso, csak utana mondta Zoli (neveloapukam), hogy 2 orakor vitte a postas a levelet. Ezt a pechet :)
De Anyukam nagyon rendes volt,es utanam kuldte Usa-ba. Persze most jogosan azt a kerdest tehetitek fel magatoknak, hogy mi ertelme ennek, de en nagyon orultem! Itt mindentol elzarva (na persze nem ennyire drasztikus a helyzet), az erdo kozepen, ahol sokszor a munkan kivul eleg maganyos tud lenni az ember, ha nem erti a korulotte levok nyelvet, olykor igencsak vagyik valami uj ingerre. Es , amikor megkaptam Edesanyamtol a levelet, felfoghatatlanul orultem! Nem maganak a felsonek, csak ugy osszessegeben, hogy van valami,a mi nekem erkezett ide a taborba. Es kepzeljetek, mikor megkaptam a csomagot, akkor jott egy kepeslap, es egy level is. Szoval ebben az uj felsoben debutaltam a Niagara vizesesnel. Annyira klassz volt ez Niagara tura, hogy muszaj volt megadni a tiszteletet, es szepen feloltozni. :)

 Kanadaban egyedul :)

 Niagara vizeses a kanadai oldalrol


Maga a csoda! :)






En lennek- Kanadaban :)


    
Szemben az Observation Deck, es bal oldalon a Szivarvany hid reszlete :) Jobb oldalon pedig az American Falls











Gift shop
 Nagyon szerencsesnek erzem magam, hogy  itt jarhattam! :)
<3

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése