2012. július 15., vasárnap

Pentek 13

Hihetetlen jo nap volt a tegnapi! Miert? Mindossze azert, mert a kedvem nagyon jo volt!
Tele voltam energiaval, es most ereztem azt eloszor, hogy ugy igazan itt vagyok,-lelekben is.
Eddig mindenki azt mondta nekem Magyarorszagon, hogy erezzem jol magam, meg hasznaljam ki azt, hogy itt vagyok. Lassan, 1 honap elteltevel mondhatom azt, hogy nemcsak megprobaltam, hanem sikerult is! Semmi kulonos nem tortent a mai nap soran, de megis mas volt, mint a tobbi nap. Vegre igazan elveztem azt, hogy itt vagyok. Ebed utan felneztem a facebookra, mert mar 3 napja nem voltam fent, es most valamiert szukseget ereztem annak, hogy belepjek.
A megerzesem nem csalt, mert jobb oldalon lattam, hogy masnap(14-en) a fonokom- Thera szuletesnapja lesz. Raneztem az orara, delutan 14 ora volt. Gondoltam akkor van idom arra, hogy elmenjek Old Forge-ba egy kepeslapert. (Igen, en egy kepeslapert is kepes vagyok utazni). :)
A vacsora elokeszitese csak 17-kor vette kezdetet, igy gondoltam belefer az idombe, ha nem autoval, hanem biciklivel megyek. Felpattantam a tabor egyik bringajara (amit nagyon szeretek, -mert eros, strapabiro,na meg teleszkopos). Es go!
Aztan nekivagtam a 10 km-re levo varosnak... az erdon keresztul.
A szlovak munkatarsam mondta, hogy van 1 ut, ami a varoshoz vezet, kb. 30-40 perc alatt meg lehet tenni. Kerdeztem, hogy esetleg velem jonne-e, mert nem tudom merre kell menni. Erre kozolte, hogy o most lusta, nincs kedve jonni, de szerinte oda talalok, mert csak egyenesen kell menni a bekoto uttol.
Jennifer dolgozott a mosodaban, igy hat elindultam egyedul. Felvettem a tabor nevet femjelzo karkotot, mintegy ismerteto jegykent, ha netn barmi tortenne velem ut kozben(persze ettol nem feltem), felraktam meg a kis napszemcsim is, 15 dollar a zsebben, es neki vagtam. Ez az erdei ut valami oruletes volt. Ne egy atlagos kis dimbes-dombos utat kepzeljetek el falevelekkel, meg buja novenyzettel, hanem egy kanyargos, olykor lejtos-emelkedos extrem utat, ahol nem fold van, hanem homok,es nagy meretu kovek(nem kavics,KO!)
Na mar most a lejtoket altalaban nagy meretu emelkedok kovettek, igy en is belehuztam a sebessegbe, hogy legyen lenduletem. A koveken ugy pattogott a bringa(aha, ezert is teleszkopos bringak vannak a camp-ben-gondoltam), mintha egy uj tipusu fogyaszto gepen ugraltam volna.
Jo kis zsiregeto trening volt, ebben meg Rubint Reka is megerositene, ha netan ezen az uton jarna. :)
A hatso kerekem olykor ugy kifarolt, mint a motorcrossosoknak verseny kozben az eles kanyarokban, persze-hozzateszem, tekertem, mint allat, de nem azert, mert kergetett egy medve... Attol jobban tartottam, hogy hogy defektet kapok, mint hogy talalkozzak valmi erdei allattal. Igy Szabina sebessegben a 40 perces utat sikerult 20 percre redukalnom.
Mielott barkiben felmerulne a kerdes- nem tevedtem el! :)
Egyreszt minden kanyarban van utjelzo tabla, masreszt van 1 jo tulajdonsagom(amirol tudomasom is van),-a tajekozodo kepesseg. Szoval ha valamiben nem voltam biztos, akkor csak elhelyeztem fejben a tajat, es elkepzeltem, hogy merre is lehet Old Forge. Igy a megerzeseimre hagyatkoztam. A varosba erve aztan vettem kepeslapot, jupi! :) Meg egy kis csokit ajandekba. Persze az idot szepen elutottem egyedul, igy fel 5 is elmult, mire visszaindultam. 16:55-re a taborban voltam, es ugyan a razos uttol nem ereztem a labaimat, DE VEGREEEE felfrissulve ,-es nem faradtan mentem dolgozni.

A vacsora barbeque szoszos csirke volt, krumplival. Es a desszert(ami bearanyozta a pentek 13-at meg jobban): BROWNIE! vanilia fagyival. Az az igazi brownie, amit Amerikaban keszitenek(valoszinuleg porbol) :) A kedvem meg jobb lett, az egyik  taborvezeto holgy meg is jegyezte, hogy milyen happy vagyok. Mondtam is neki mosolyogva, hogy igen, az vagyok, mert gyonyoru nap a mai!
Aztan vacsi utan a fonokom odaadott 2 nagy taska ruhat, amik a lanyaie voltak, csak kiszanaltak. Most szamoltam meg(csak nektek) 30 db ruha osszesen. Rovidnadrag vagy 10 db, polo, pulover, hosszu ujju, rovid ujju... Korabban kaptam mar 1 adag ruhat, amikor megerkeztem a taborba, ugyanis folyamatosan rossz ido volt, gyakran esett az eso, es hideg volt. Akkor kaptam par polot, nadragot, 1 par gumicsizmat, mert 23 kilogrammnyi borond lehetosegbe nem sok dolgozos ruhat pakoltam, csak az augusztusi nyaralasra szep holmikat. Meleg ruha ugyan minek,-gondoltam, ugyis nyar van, meleg lesz majd Usa-ban (dontottem el magamban, otthon). Igy tortent, hogy kaptam ruhakat itt a taborban, mint a menekultek. :)De nem am olyat, ami szet van mosva/hordva, ezek a rucik olyanok, mintha ujak lennenek. Es a mostaniak?! Hu, nagyon klasszak, meg a second hand-ben sem talalnek ilyeneket. :) Nagyon orultem, csupa vagany cucc volt, koztuk sok amaerikai markaval teli szepseg( Old Navy, Aeropostale, Merona, American Eagle, Gap, es nehany Zara). Szoval az orom csak fokozodott, es az sem szegte kedvemet, hogy nemelyik ruha nem jott ram, mert xs-es meret volt. Sopankodas helyett azonnal cipot huztam, es elmentem futni. Sok erom nem volt, de az egesz fergeteges mai nap loketet adott, es hajtott elore. Igy esett, hogy Friday 13 nem bad day, hanem beautifull day volt!

A masnap sem volt semmi, mert hogy a fonokom szulinapja egesz nap lazban egetett engem! Szeretem, ha valakinek szuletesnapja van, vagy egyeb unnepelyes napja. Alig vartam, hogy odaadhassam az ajandekot neki. Egyik baratnomet (Bridgetet) megkertem, hogy szerkesszen a fonokommel keszult kozos kepeinkbol egy kreativ kepet, amit aztan kesobb kinyomtathatok. Olyan rendes volt, hogy megcsinalta nekem, en meg ki tudtam nyomtatni. Nagyszeru foto lett! Koszonet erte megegyszer!:) Delutan Jozef munkatarsammal keszitettunk egy chesee cake-hez hasonlo sutit,amit tele tettunk gyumolccsel, a tetejere pedig raktunk M&M cukorkakbol szivet. Ezt adtuk oda ajandekba vacsora elott egy oleles kisereteben, aminek Thera lathatolag nagyon orult.

Erdekesseg keppen elmeselem kiterokent nektek az aznapi (tegnapi) menut :D
Reggeli: muffin
Ebed: hot-dog (utana desszert: jegkrem)
Vacsora: pizza (utana desszert: extra edes suti)
Jo, mi? :) Na ezert jarok futni...

Szoval a fonokom szulinapi felkoszontese utan elkezdtuk elokesziteni a vacsit, a pizzat. Befutott a konyhaba a fonokom lanya,aki itt taborozik(16 eves), es most erkezett meg a 3 napos kirandulasbol(gyakran mennek az itt taborozo csoportok kisebb - nagyobb turakra).
Latom, hogy nagy olelkezes, majd a csajszi (Jordan) elkezdett sirni. Kerdezem kesobb mi tortent? Mire meselik, hogy a tura alatt, a csoport talalkozott egy medvevel, espedig ott, ahol letaboroztak. A medve korbe-korbel cirkalt a csoport korul, majd Jordan hatizsakjat szettepve keresett kajat maganak,es a taskat kesobb magaval vitte... A kabatjat mutatta, ami kicsit elszakadt, mert a medve azt is rancba szedte kicsit. Meg verfoltok is voltak a kabaton, de hogy az hogyan kerult a dzsekire, azt a szegenyes angol nyelvtudasom miatt nem sikerult megtudnom. :)
Szerencsere senkinek nem esett baja, masnak pedig nem nyult a holmijahoz a medve. Eleg izgalmas kaland lehetett ez. Kesobb kerdeztem az egyik consellourt, hogy mit csinaltak, meg milyen messze volt a medve. Azt mondta, hogy nem volt messze, hanem eleg kozel hozzajuk, es mindenki halkan csak azt suttogta: don't move, don't move!!!( ne mozogj)!
Ezen csodalkoztam, mert en azt hallottam, hogy epp az ellenkezojet kell tenni,- nagy zajt csapni, hangosan kiabalni, hogy a medve megijedjen, es elszaladjon. Ebben Thera is megerositett, es mondta, hogy igy van, de ha a medve nem szalad el, hanem a mellso ket labat is a foldre teszi, akkor JAJJ! Ugyanis az azt jelenti, hogy tamadni fog...Szoval akkor futas, vagy menedekhelyre bujas... Jobb esetben fara maszas, ami itt eleg nehez, mert eleg vastag a fak torzsenek kerulete.
Szoval eleg izgalmas napok vannak itt a "semmi" kozepen is.

Vacsora utan foci meccs volt, ahol mindenki jatszhatott. Kicsik egyutt voltak a nagyokkal, es mindegyik csapat el volt nevezve 1-1 orszagrol. Ma folytatodnak a foci meccsek, es este pedig donto lesz. Tegnap az "angolok" nyertek a "mexikoiak" ellen. Vicces volt, mert az angolok kozott megtalalhatoak voltak a 6 eves kislanyok (akik nagyon cukik), es a 13 eves magas fiuk is vegyesen. :) De azert eleg szepen rugtak a bort. Lehet en is beallok ma?! Ki tudja!? ;-)

Vegezetul pedig egy idezet, amit Dori (blog)baratnomnel olvastam egyszer facebookon, es nekem nagyon tetszett! :
"Csak 2 nap van 1 evben, amikor semmit sem tehetsz. Az egyik a tegnap, a masik a holnap. Tehat csak a MA a megfelelo nap arra, hogy szeress, hogy higgy, es elsosorban, hogy ELJ!"
En is ezt probalom tenni. Azt gondolom, hogy pentek 13-an igazan sikerult! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése