2012. június 18., hétfő

Camp - Tabor

Mivel nem hoztam laptopot, igy sajnos egesz nyaron ekezet nelkul fogok tudni csak irni.
Nem is tudom hol kezdejm.Az elejen,ugye? :)Amerikaba valo megerkezesemkor a magyar csajszival fogtunk egy shutle buszt, ami behozott minket New Yorkba, majd bo 3 ora alatt be is jutottunk a varosba,pedig a repter abszolut nem volt messze, csak hogy a buszban volt meg rajtunk kivul 8utas, es persze oket tettuk ki elsonek. Egy kis erdekesseg: a repteren lebeszeltuk a szallitast, majd a csavo, aki felirta a cimunket,nevunket, kerdezi, hogy melyik orszagbol jottunk. Mondom neki erthetoen Hungary. Erre megkerdezi meg 2x, aztan a 3. utan megker minket, hogy betuzzuk le neki... Neztem egy nagyot, es azt hittem csak viccel,de nem viccelt. :D
A hostel,ahol megszalltunk nagyon klaasz hely volt,mint az igazi amarikai sorozatokban a hazak/lakasok diszletei. Minden szines, es tiszta, a lepcsohazat leginkabb menekulesi utvonalnak hasznaljak, es olyan, mint a filmekben, az ajtokon racsos uveg van, a lepcsohazban kitablazva merre kell menni,ha baj van. :) A szoba is klassz volt, bar mikor beleptem,kisse megijedtem, mert csupa 15-16 eves kinezetu emberket talaltam a 6 emeletes aggyal ellatott szobaban. Lepakoltam a borondjeimet, aztan mar mentem is ki a nagy almaba. :) Egyutt mentunk a magyar lannyal, meg par kulfoldivel meg,akik aztan kesobb lecsatlakoztak, mentek a Times Square-re. Kepzeljetek, megyek at a zebrean, egyszer csak ram koszon valaki... Nezem, egy szoke haju lany az, de nem ugrott be elsore, hogy ki az. Hat Vivien volt az,akivel facebookon ismerkedtunk meg a ccusa csoporton belul, es meg is beszeltuk, hogy majd New Yorkban talalkozunk eloszor. O egy nagyon jo fej, vidam csajszi, aki velunk fog utazni a tabor utan. O NYC-tol 2 oranyira lesz csak.
Elso utunk egy hot-dogoshoz vezetett,ami 2 dollarba kerult, es khm... eleg kicsi volt,es nem volt tulsagosan kulonbozo az otthonitol, talan annyi, hogy itt mu kiflibe kaptuk :) Az est folyaman betertunk meg egy boltba, ahol sampont akartam venni. Hat vettem is, de 1litereset... Itt nincsenek am kis meretek, minden olyan nagy, ahogy mindenki meseli,csak hogy az ember addig nem hiszi el,amig nem latja. Az egyik polcon cheetos chips, ugye  Magyarorszagon hozzaszoktam, hogy alig van vmi a zacskoba, itt meg-megfofom a zacskot, es olyan nehez volt, hogy a suly lehuzta a kezemet. Volt vagy fel kilos a chips! :) Es 4 dollar. Sajnos NYC nagyon draga, egy 1,5 asvanyviz olcsobb helyen 2 dollar, hamburgerek,grors kajak 3-7 dollar. Metro jegy 2,5 dolcsi.
Masnap reggel koran ebredtem a hostelben, reggel 5-kor! Hozzateszem, hogy a szobaban este 11-kor en fekudtem le utoljara a 12emberbol,majd reggel en keltem elsonek : D A hostel barjaban volt kajalda, lementem reggelizni. Eletem (es nem tulzok)legszornyubb kavejat sikerult meginnom. Mintha higitott cigaretta hamut ittam volna... Iszonyu szar volt :) De mint tudjatok, en mindennek tudok orulni, ugyhogy a medium meretu(fel liter)kavet megittam, meg ettem egy ham and eggset, es egy giggantikus fankot. Ez a reggeli meg olcsonak mondhato volt 6 dollar. Ezutan elmentem a Pennsylvania Stationra, ahol fel ora volt,mire megtalaltam a jegypenztarat. A vasutallomas akkora volt, mint a Keleti pu 3x. Bealltam a sorba, es mit ad isten?Elottem mogottem a leendo munkatarsaim alltak. Batorsagot veve koszontem nekik, kerdeztem, hogy ok is a taborba mennek-e, mire igen volt a valasz. Sokat nem beszelgettunk, mert a tudasom cskely, es volt egy angol lany,akibol omlott a szo, igy szerencsere szohoz nem nagyon jutottam :) A vonat nagyon kenyelmes volt, tobb helyem volt, mint a repulon.Az ut lassan telt el,es Hudson-tol maganyosan,ugyanis ult mellettem egy ur,akivel beszelgettem, nagyon kis cuki volt,de o Hudsonnal leszallt, onnantol pedig jottek a negativ gondolatok,hogy mi a jo eget keresek en itt... :) Persze ez az erzes hamar elmult, mert az optimista enem felulkerekedett ezeken a vivodasaimon :) Az ut csak 4 es fel ora volt(meg 101 dollar minusz-jegy ar) :D Utica varosban leszalltunk, jott ertunk egy srac, aki elvitt minket a taborba. Uticabol sok mindent nem lattam, de egy regi kisvarost kell elkepzelni, ami ijesztoen kihalt volt, mintha elkoltozott volna mindenki. Ut kozben betertunk egy gyors kajaldaba(Taco Bell)es ettunk buritost. Rajtam kivul mindenki agyon dicserte,hogy mennire finom. Nos en nem vagyok finnyas, de a plasztik kaja valahogy nekem nem tud finom lenni, igy meg is hagytam a felet.
Es akkor a lenyeg!
TABOOOOOR Bo 2 ora autokazas utan megerkeztunk Adirondack erdobe, ahol is a szekhelyem lesz 8 hetig. Korbevezettek minket, majd rengeteg uj embernek bemutattak,kb. 30 fos a Staff(ezek kozul rengeteg a conselour,akik a gyerekekkel fognak foglalkozni). Persze,en mint "szerencses"bekerultem a mely vizbe, mert hogy csupa anyanyelvi angolt beszelo emberke a munkatarsam... Par ember beszel olyan akcentussal, hogy nem ertem, de az amerikaiak nagyon szepen beszelnek,-csak nekem kisse gyors, es sok. Egyik sracot kerdezem honnan jott. Valasz(idezem): "Szaurika" Kerdezem meg egyszer, valasz szinten ez. Mondom neki, hogy nem tudom ez melyik orszag, nem hallottam rola. Kerdezem: Slovakia?Mondja, no,-es erzem hulyenek gondol. Kovetkezo mondatabol rajovok, hogy South-Africa.... Szoval magyarazkodom is ezerrel, hogy most mar ertem, meg tudom, hol van :D Ennyit a nyelvi nehezsegekrol :D Es tenyleg igy mondta:"Szaurika" :D
Delutan kozos jatek volt, olyat jatszottunk, hogy mindenki korbe allt, majd elmondta a nevet. Utana az elso ember valasztott valakit, akinek tudta a nevet, majd ranezett,megmondta a nevet, es helyet csereltek. Akinek mondtak a nevet, szinten valasztott vkit, akinek megjegyezte a nevet, es akkor helycsere,es igy tovabb. Aztan volt olyan, hogy felalltunk a placcon ugy, mintha egy nagy terkep lenne,mindenki oda,ahonnan jott,es probaltuk kitalalni, ki hol van. Ezutan vacsora volt,ami nagyon klassz volt.Sok zoldseg volt, meg gyumolcs,illetve gyros hus, meg tepsis krumpli. Ezt kovetoen szinten jatek, majd vegig jartuk a tabort. A tabor nagyon szep,es nomad. :) a varos,amihez tartozunk: Old Forge(Regi Forge),ami nevebol kifolyolag regi, igy a tabor is hu ehhez. A szobakban a komfortos agy csak alom, kb. 50 eves(es nem hazudok)rozsdas vas agyakon alszunk :D Amire ha rafekszel,akkor besupped a kozepe, mert a fem huzalok ki vannak nyulva. Van egy vekony matrac rajtuk,ami kb semmit nem er :D De nem panaszkodom, elaludtam en ezen tegnap, a meleg viz hianya sokkal rosszabb. Ja,mert hogy az sincs, igy az esti es reggeli furdest ki is hagytam... :D A haz, ahol elunk 2 nagy szobaval van ellatva, az egyikben 8 lany alszik, mi  a masikban meg 7-en.
Fotokat meg nem keszitettem, de kesobb teszek fel,biztosan tetszeni fog nektek! :D Az ejjel kb . 25-en elindultunk az ejszakaba. Kerdeztem a csajszit,aki mar sokadszor dolgozik ebben a taborban, hogy hova megyunk,mondta,Old Forge-ba. Bepattantunk 5 autoba,neztem is, hogy itt mindenkinek kocsija van!? A csajszi,aki vezetett, kb. 19 eves lehetett, es egy Toyota Prius hibridje volt, mig a tobbieknek jeepje. Aztan elindultunk. Mentunk,mentunk,de a varosig nem jutottunk, hanem lekanyarodtunk egy jaratlan utra-TOLATVA. 5 auto tolatva halad befele egy keskeny uton az erdoben. Nem ertettem mi tortenik, es mivel faradt voltam, igy nem kerdeztem meg, gondoltam ugy is kiderul majd. Jo sokaig mentunk tolatva befele az erdoben. Majd megalltunk, mindenki kiszallt, es elokerultek a piak. Most mar ertettem, titkos helyre erkeztunk alkoholt inni. Usaban 21 ev alatt tilos az alkohol fogyasztas, es sok tabor dolgozo meg nem toltotte be. Nos ezert jottunk ilyen eldugott helyre. A buntetes mertekere azert kivancsi lennek! :)
Ma reggel frissen ebredtem. Reggeli 8-kor volt, mikor is mondta a taborvezeto, hogy reggeli utan menjek a konyhara bemutatkozni. Igy is tettem, es be is alltam segiteni. A feladat: minden. Eddig 3-an vagyunk a konyhan, egy amerikai no,o a fonok a konyhan, meg egy szlovak srac. Mosogatobol be es ki kell szedni az edenyeket, majd elpakolni. Gyorsan vegeztunk, es a holgy(Thera) mondta, hogy delelott 11-re kell visszajonni. Tetszett a munka, aranyos a no, meg amugy mindenki. Nem hiszitek el,de itt kajalas utan mindenki elpakolja a tanyerjat, behozzak a konyhara,kiburitjak a maradekot, mindenki segitokesz. Most du 5-re kell majd mennem,a vacsi meg 6-kor lesz. Ha elkezdodik a tabor,azt hiszem kereken egy het mulva hetfon, akkor lesz meg plusz ket fo a konyhaban. Jo, mert sok szabadidom lesz. Es hogy milyen lehetosegek vannak itt a taborban? Van egy hatalmas to,amit korbe olelnek a fahazak,ahol a gyerekek fognak lakni. A toban ki van jelolve egy resz, ahol furdeni lehet,a tobbi reszen horgaszni, meg kajakozni. A hazak mogott az erdo huzodik, ahol tobb medve is lakik,erre felhivtak a figyelmunket. Van roplabda palya, kosar palya, foci palya, maszofal,es erdei setany. Tobb haziko a gyerekeknek van kialakitva, mint jatek haz-van posta-haz, kezmuves haziko, metal feliratu haz, erre meg nem sikerult rajonnom mit takar,de majd utana jarok. Lenyegeben ennyi. Mara befejezem,par kepet azert toltok fel, az elso vacsirol, a szallasomrol, es jomagamrol,ahogy a new yorki hostel egyik halljaban ulok :)








5 megjegyzés:

  1. Szabikám!
    Örülök,hogy végre odaértél!
    Nagyon tetszik a bejegyzés,eszméletlen sokat kacagtam rajta:)
    Várom a folytatást és csak vidáman:)

    VálaszTörlés
  2. Szia Dri!
    Orulok, hogy tetszett! :) Itt most sajnos szakad az eso, igy nem sok mindent tudok csinalni kint a szabadban sajnos. :)

    VálaszTörlés
  3. Szia !
    Nagyon örülünk, hogy sikeresen megérkeztél, vigyázz magadra, add önmagad és minden tuti lesz. Fantasztikus jó, amiket írtál, izgatottan várjuk a folytatást.
    Az idő itt a másik véglet, árnyékban 36 fok, meg lehet sülni, nem érdemes a házból kimenni.
    Fénypostán küldök egy kis napsütést, nemsokára megérkezik. További jó munkát (inkább sok szabadidőt a munkában) és sok új barátot, kalandot (no nem medvére gondoltam) kívánok, kívánunk Neked!

    Sok-sok Puszi
    a feladó és a többiek.

    VálaszTörlés
  4. De aranyosak vagytok! A kommentetek oromere veletek almodtam az ejjel! :) Remelem minden ugy lesz, ahogy irtad!Sok kaland, sok barat, szabadido.Probalkozom az angollal,kezzel-labbal, es megnyugtato, hogy rajtam kivul vannak meg olyanok,akik kevesbe beszelik,de ok nem is probalkoznak, mint en,csak hallgatnak. :) Medvet azert szivesen latnek,persze csak messzirol,de eddig csak egy kis mokus tevedt be a konyhaba! A fenypostat varom!:) Sok puszi nektek!!!

    VálaszTörlés
  5. Szia Szabina! Eddig nem nagyon volt időm, de most már rendszeres olvasód leszek :) Most meg bepótolom a lemaradásaimat, és kommentelgetek egy párat :)
    Mekkora Fagyifalva hely, OMG!!!! :) Tiszta zen ezzel az ággyal meg hidegvízzel - vigyázz, a végén még megvilágosodott guruként fogsz hazatérni ;) Puszik!

    VálaszTörlés