2012. június 30., szombat

Old Forge Town

Szoval ott tartottam, hogy haza ertunk a kirandulasrol. Aznap este pizzat sutottunk,amit az alabbi fotokon lathattok. Munkatarsam Jozef,aki eppen nagyon koncentral a szeletelesre. O a szlovak srac,es nagyon jo fej. Vicces fazon, mindig jokat nevetek rajta, mert kicsit olyan, mint egy almos medve. :)

A konyhaban

 Lisa, akivel vacsora utan elmentunk Old Forge-ba

Szoval olyan 7 ora korul mar kocsiba is pattantunk,aztan irany a kisvaros. Meg vilagos volt, megerkeztunk Lisahoz, aki gyorsan letette az autojat(a kocsikulcsot kint hagyta a teraszon,ami kesobb is a helyen volt),aztan a hazuktaol kb. 300 meterre levo helyi gimnziumba mentunk, ahol epp a negyedik osztaly erettsegi atadoja volt. Mikor beleptem, egyszeruen csak amultam. Tenyleg olyan volt, mintha egy elo filmbe kerultem volna. A diakok negyszogletu kalapban, az erettsegi atadas alatt nagy tapsviharok, hujjogasok, es remek hangulatu zenek szoltak, a diakokrol kisfilmek, amelyek a gyerekkoruktol kezdve,egeszen a gimi vegeig fotokkal voltak tele tuzdelve. Nagyon jol ereztem magam, Thera is ott volt, mert a lanya eppen "ballagott", igy o elobb is jott el a vacsora elokeszitesrol. Amig ment a graduation (erettsegi), addig kimentem a suli ele fenykepezni. Egy tucat embernek be lettem mutatva, nagyon jol ereztem magam, mindenki nagyon kedves, es olyan erdeklodo. Volt olyan,aki tudta hol van Magyarorszag. Sot,meg Csehorszag,es Szlovakia szetvalasarol is meselt valaki angolul,mikor Lisa megemlitette,hogy Jozef munkatarsunk Szlovakiabol jott. Szoval nekem nagyon pozitivak voltak a benyomasaim,de barminek orultem, mert ugy erztem magam, mint a Gilmore Girls
(Szivek szallodaja) cimu sorozatban, Stars Hallow-ban. Emlekeztek erre az amerikai filmre? Hat Old Forge teljesen ilyen! Ugyanolyan hangulatu klassz kisvaros, tele olyan hazakkal, ahol az emeleten elnek, az also szinten pedig valamilyen uzletet vezetnek csaladi vallalkozaskent.
Azt hiszem teljesult egy almom ismet! Evekkel ezelott arra gondoltam, milyen jo is lenne eljutni a film forgatasi helyszinere, de mikor olvastam, hogy a hely nem letezik,csak felepitettek Hoolywoodban, akkor csalodottan vettem tudomasul, hogy Stars Hallow-ba sem jutok el. Erre tessek! Tundermesek igenis leteznek,es ez a varos elo peldaja, mert itt mintha megallt volna az ido! Mindenki segitokesz, kedves, vidam, es BOLDOG! Minden olyan, mint a filmben! Tenyleg nagyon tetszik ez a kisvaros :)
A hazak elott mindenhol amerikai zaszlo, kirakodva a csaladi uzlet kellekei. Valaki szelmalmokat arul, valaki cukorka boltot uzemeltet, vagy eppen ettermet,amolyan villige hangulatban.
Piheneskent pedig jojjon nehany foto!

Az iskola bejarata

Graduation-erettsegi

Bal oldalon a kivetito, es szulok mindenhol

Az iskolai zenekar

Az iskola bejaratabol fotozva
(hatterben a zold reten pedig szelid ozek,amik nincsenek a kepen)

Meg  mindig az Old Forge Gimnazium

Azok a bizonyos sarga ut felfestesek

Mindenbol nagy, igy autokbol is

Egy haz, a sok kozul


Aztan a suli utan elmentunk a helyi supermarketbe. Mi az elso dolga egy masik kontinensre erkezonek? Hat kepeslapot vesz! :) Azt mondanom sem kell, hogy a boltosoknak is be lettem mutatva, mert itt ugye mindenki ismer- mindenkit. Aztan mosolyogtak,mert tenyleg turista latvanyat nyujtottam, foleg, hogy a boltban is csak fenykepeztem. Persze megkerdeztem, es nem volt gond. Szoval egy kis amerikai izelito a termek kinalatbol, illetve az elesebb szemueknek az arakrol. Azt gondolom, hogy az elelmiszer hasonlo aron van, mint nalunk.Valami dragabb, valami olcsobb! A Haagen Dazs fagyi (ami otthon 2000ft,es nagy kedvencem), itt "csak"6 dollar, szoval 1200-1300 ft. A benzin szerintem nagyon olcso, egy liter ugy 200-230 ft-ra jon ki. Itt nem literben merik, hanem gallonban ( 1 gallon 3,78 liternek felel meg). 1 gallon benzin 3 dollar 60 cent, dragabb helyeken 3,8 dolcsi, vagy 4 dollar. Lisa mondta, hogy ha mar 4 dollar valahol, az nagyon draganak szamit. Szoval azt hiszem a benzin arak (is) irigylesre meltoak. Lehet ezert is van annyi hatalmas nagy autoja itt mindenkinek. Erdekesseg meg, hogy itt mindenki automata sebvaltoju kocsival jar, es mindenki betartja a sebesseget (ami nem km/h-ban van megadva). Szoval uzlet:



Kassza elott

Talan a julis 4-ere keszulnek?

"Normal"kiszerelesu chipsek (minimum fel kilosak)

Rago, cukorka hegyek

Meg tobb edesseg


Az uzlet utan Lisa meghivott fagyizni. Estenk utolso allomasa ez volt. A nap folyaman tortenteket fel sem fogtam, mert epp, hogy megerkeztem a kirandulasbol, maris pizzat sutottem, utana meg resztvettem egy erettsegi oszton, ami utan fagyiztam a helyi amerikaiakkal. Annyira klassz volt, hogy magam sem hittem el. A helyi fagyizo, mondanom sem kell, csaladi vallalkozas, ami mellett egy kis mini golf palya talalhato. Szoval, itt az arak kisse huzosak, ezert gondoltam en a legolcsobbat kerem, ami 2,5 dollar volt. Bar nem az ara miatt kertem kis adagot, hanem a merete miatt. Aztan Lisa ismerosei is itt voltak, egy zenetanar a gimnaziumbol, aki elhozta fagyizni a gyerekeit. Itt mar este 10 ora volt.
Lisaval a helyi fagyizonal

Benny's Ice Cream

Igen, jol latod,ez volt a small size! Ennel kisebb itt NINCS!
Kb. 3 iszonyat nagy gomboc fagyinak felel meg, alig birtam megenni. :)


Es majdnem kifelejtettem, utolso allomasunk a helyi mozi volt, ahol Lisa fia, Charlie dolgozik. Neki is be lettem mutatva, no meg egyuttal par fenykepet is csinaltam. Itt megint nagy amulatba estem, mert ilyen mozit az eletben nem lattam meg! Bajos volt es hangulatos, regi idoket megorzo-amerikai modra. De helyettem most mar tenyleg a kepek beszeljenek inkabb!

Mozi

Charlie (Lisa fia) a pult mogott
Mozijegy 7 dollar :)

Bajarati folyoso a terembe, a falon rengeteg kep, 
vetitogep, kamera, fenykepezogep

En, ahogy eppen orulok :)


Azt hiszem ilyen bajos kisvarost meg az eletben nem lattam! Remelem nektek is hasonloan tetszett, mint nekem! Mert en egybol beleszerettem!  <3

3 megjegyzés:

  1. Szia!

    Régen jelentkeztem, reagáltam az írásaidra, ez idáig az államat kerestem, mert leesett és sehol sem találtam.
    Több izgalom és esemény történik veled pár nap alatt, mint egyeseknek pár év alatt se.
    Nagyon irigyellek, hogy így forog veled a világ , de azt is tudom, hogy nagyon kellett ez Neked már.
    Írásaidból kitűnik számomra, hogy milyen jól megállod a helyedet és, hogy egészen sikeresen létesítesz kapcsolatokat a helyi emberekkel. (Még a végén úgy megszeretnek, hogy haza se engednek :)
    Örömmel nyugtáztam, hogy megérkezett a meleg és átálltál téli szerelésről nyárira. Itt mi átálltunk egy nyári szerelésről két nyárira. Olyan meleg van, hogy két nyarat is ki lehetne fűteni vele. Gyűjtöm is zsákokba, majd télen kiengedem a nappaliba.
    A csúszda építés egész jól halad, már több szomszéd is megkérdezte, hogy mikor lesz kész a kilátó? Azt hiszem kicsit magasra sikerült, zavarni fogja Péren a leszálló gépeket. Sajnos azért annyira nem magas, hogy ha felmászok rá, nem látok el Old Forge-ig.
    A "kilátó" mellett, a nyári melegre és a lányok állandó mószerolására beadtam a derekamat (na nem kellet nagyon rábeszélni) beszereztem egy úszómedencét. Akarom mondani egy kicsit kisebbet, egy 3m-es nagy kondérra emlékeztetőt.
    A formájáról nekem ez az jut eszembe. Két nap után, már 32°-os a vize.
    Ma sikerült leredukálni a medencéből kb. 1m3 vizet, mert kiborult. Akkora víz lett hirtelen az udvaron, hogy majdnem a teraszig ért. A legjobban a növények örültek, egyszerre megkapták a két éves víz adagjukat. Még szerencse, hogy a létrán álltam és így megúsztam száraz lábbal.

    Na mára ennyi, majd még jelentkezem, írj, ha van időd, mert nagyon tettszenek a történeteid.

    Sok-sok puszi.
    A feladó és a többiek.

    Ui.: Additional beautiful days and a lot-we wish you many adventures, what on four from Győr.

    VálaszTörlés
  2. Szabikám!

    Klassz a bejegyzés képekről nem is beszélve..Örülök,hogy jól érzed magad,hogy élményekben gazdagodsz:)
    Hiányzol nekem,de nemsokára jössz ide a szép napsütéses Angliába,már várom:)
    Ölellek:)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Zsolt! Koszi a hosszu levelet! Orulok, hogy jol vagy, es a vicces hozza szolasaidon annyit nevetttem, hogy arra gondoltam lehetnel blog tars szerzo! :)
    Annyit nevettem azon, hogy irtad, hogy teszel el a melegbol telre!Jo otlet! :)
    Az uszomedence biztos szuper, jo, hogy ilyen meggyizheto voltal!
    Koszonom a jo kivansagokat, probalom oket megfogadni! Orulok, hogy irtal!
    Es neked is koszi Adri! Mindig orulok, hogy ha irtok kommentet, jo erzes nekem! Koszonom! Sok puszi

    VálaszTörlés